Sodobne tehnologije spreminjajo digitalno bančništvo

S pomočjo mobilne tehnologije pete generacije bodo lahko uporabniki kjerkoli in kadarkoli pridobili finančne nasvete in storitve za uspešno upravljanje tako osebnih kot poslovnih financ, bančništvo pa bo postalo varnejše, bolj personalizirano in interaktivno.


Pred prihodom prvega mobilnega omrežja (1G) so bili uporabniki omejeni na fizične obiske bančnih poslovalnic in bankomatov. Z omrežjem 1G so prišli tudi prvi zametki spletnega bančništva, ki je vseboval avtomatiziran meni in dostop do omejene količine informacij o bančnem računu posameznika. 2G je omogočil še pošiljanje varnostnih in opozorilnih SMS sporočil ob transakcijah, ki je vključeval tudi obvestilo o izteku dovoljenega limita ali opozorilo o morebitni goljufiji. Po vpeljavi 3G se je bančništvo na daljavo preneslo tudi na prenosnike in telefone, razvoj spletnega in mobilnega bančništva pa se je vzporedno z vedno bolj zahtevnimi uporabniki razcvetel po prihodu omrežja 4G.

Pametno omrežje prinaša pametne interaktivne banke

Na področju digitalizacije bančnih storitev lahko ob uporabi omrežja 5G pričakujemo, da se bodo banke začele osredotočati na preoblikovanje storitev, ki bodo v še večji meri povezane z mobilnim bančništvom. Če omrežje 4G že omogoča izboljšano izkušnjo spletnega in mobilnega bančništva, lahko pričakujemo, da bo šel 5G še korak naprej. Osebni digitalni svetovalci oz. pomočniki (ang. chatbot), bodo zaradi zmogljivejšega mobilnega omrežja sposobni izražati čustva in bodo na splošno bolj podobni ljudem v resničnem življenju. Z njihovo pomočjo bo imel uporabnik v vsakem trenutku in iz katerega koli konca sveta popoln pregled nad svojimi financami, osebno bančno svetovanje pa bo bolj personalizirano in celovito. Če se številni uporabniki zaradi pomanjkanja časa danes izogibajo obiska poslovalnic ali klicanja svetovalca, bo osebni digitalni svetovalec na voljo ves čas. 5G bo omogočal tudi večjo dostopnost spletnega bančništva, saj bo zaradi svoje hitrosti zmožen ponuditi prevajanje storitev v realnem času. To pomeni, da bodo vsi uporabniki deležni enake izkušnje, ne glede na jezik, ki ga govorijo. Na podoben način bodo interakcije prilagojene tudi za ljudi, ki imajo težave z vidom, sluhom ali govorom. Nekatere izmed bank v Sloveniji že uporabljajo podobne rešitve, ob vse večji digitalizaciji procesov pa lahko na tem področju pričakujemo znatne izboljšave. Prav tako bodo bolj personalizirano izkušnjo ponujali pametni bankomati, ki bodo na zaslonu prikazali tiste storitve in produkte, ki se bolj skladajo z uporabnikovimi potrebami in željami.


Omrežje 5G prinaša izboljšano zmogljivost omrežja, stabilen in varen ekosistem pa finančnim podjetjem omogoča visoko zanesljivost ter še višjo hitrost prenosa podatkov, majhno zakasnitev, rezinjenje omrežij in veliko pasovno širino. To bo pospešilo razvoj aplikacij z računalniškim vidom, razširjeno in navidezno resničnostjo ter tudi strojno učenje.


Omrežje 5G bo med številnimi napravami v banki omogočalo boljšo povezanost, z istočasnim razvojem video inteligence pa bodo uporabniki deležni izboljšane varnosti in zaščite, kot tudi bolj interaktivne izkušnje. Prihodnost bank bo bolj decentralizirana, saj bo omrežje 5G omogočil številne inovativne rešitve za stranke in s tem povečal mobilnost v industriji.


Preberite tudi, kakšne bodo mobilne aplikacije prihodnosti.