Razvoj zabavne industrije s pomočjo 5G

Omrežje 5G bo obiskovalcem koncertov, kinodvoran, športnih prireditev ter ljubiteljem video igric na podlagi inovativnih pristopov omogočal še bolj obogateno izkušnjo.


Razvoj omrežja 5G prinaša številne prednosti in novosti, nekatere izmed njih pa bodo uporabniki lahko občutili tudi na področju zabavne industrije. Kakovostne multimedijske vsebine namreč kmalu ne bodo več dovolj, bistveno vlogo bo odigralo dejstvo, ali lahko posameznik do njih dostopa brez težav in »zastojev«. Poleg tega bodo v ospredju tudi inovativni pristopi, s pomočjo katerih bodo uporabniki dostopali do vsebine.


Že danes več kot 70 odstotkov uporabnikov uporablja mobilne naprave za gledanje video vsebin, ki so trenutno podprte z LTE/4G omrežjem. S prihodom omrežja 5G pa lahko pričakujemo, da bo zaradi svoje hitrosti prenosa podatkov in minimalne zakasnitve omogočal še izboljšano uporabniško izkušnjo.

Priložnosti in nadgradnja zabavne industrije

Izboljšave lahko pričakujemo tudi na dogodkih v zabavni industriji, ki praviloma združujejo množice gledalcev. Pametni mobilni telefoni, podprti z omrežjem 5G in pametne naprave, kot so na primer očala za virtualno resničnost, nam bodo omogočala obisk koncerta ali športnega dogodka na drugem koncu sveta v realnem času ter z minimalno zakasnitvijo prenosa slike ali zvoka. Tako bo omrežje 5G podprlo že obstoječe pametne tehnologije in hkrati številnim oboževalcem omogočilo »ogled v živo« ob istem času in na različnih lokacijah. Podoben primer dobre prakse se je že zgodil leta 2019 na holografskem koncertu v Romuniji. Zahvaljujoč prenosu omrežja 5G in holografske projekcije se je lahko rock skupini na odru pridružil 11-letni kitarist in tako skupaj s skupino nastopi kot človeški hologram.


V naslednjem desetletju lahko pričakujemo tudi spremembe na področju gledanja celovečercev in igranja videoiger. Sodobne tehnologije bodo omogočale popolnoma prenovljeno izkušnjo, ki jo bomo lahko občutili po celotnem telesu. S pomočjo odzivnih oblačil bodo posamezniki ob gledanju filmov in igranju video igric začutili vibracije, toploto ali pritisk. Premike na tem področju že sedaj dela podjetje HaptX, ki je trgu predstavilo prototip rokavic s 130 točkami, ki uporabniku omogočajo veliko bolj realno izkušnjo. Konkretno to pomeni, da bo med igranjem video igric igralec lahko položil roko pod virtualen dežni oblak in ob tem na dlani začutil kapljice. Gre za tehnologijo, ki bo predvidoma kmalu prešla iz prototipa v komercializiran izdelek.


Prav z razvojem sodobnih tehnologij, vključno z omrežjem 5G lahko na podlagi novih, inovativnih pristopov pričakujemo velik napredek in razcvet zabavne industrije.


Viri: FKT, Intel Key Findings: 5G Economics of Entertainment Report, Microsoft Industry Blogs, Verizon


Preberite tudi, kakšne spremembe prinaša 5G na področju spremljanja športnih prireditev.