Navidezna resničnost bo prinesla spremembo nakupne izkušnje

Digitalni napredek, ki ga med drugim prinaša tudi omrežje 5G, bo pripomogel k razvoju tehnologije, ki bo spremenila način nakupovanja.


Priročno nakupovanje preko spletnih trgovin ali aplikacij iz skoraj vseh držav sveta je ob hitrem tempu življenja med potrošniki vedno bolj priljubljeno. Leta 2020 je po podatkih Statista preko spleta nakupovalo že več kot dve milijardi ljudi, skupno pa je svetovna prodaja preko e-trgovin presegla 3,6 milijarde evrov. Digitalni napredek na področju spletnega nakupovanja pa bo v kombinaciji z drugimi tehnologijami pospešilo tudi omrežje 5G. Hiter prenos podatkov v realnem času in minimalna zakasnitev bosta namreč pripomogla k izboljšani uporabi novih tehnologij, ki bodo potrošnikom nudile celostno izkušnjo pri nakupovanju.


Navidezna resničnost oz. po angleško »Augmented Reality« ima na področju virtualnega nakupovanja velik potencial. Tehnologija navidezne resničnosti potrebuje veliko procesorske moči, mobilnih podatkov in pospešek za razvoj, kar bo zagotovilo prav omrežje 5G. Po podatkih Snapchat globalnega poročila za leto 2021, že sedaj več kot 100 milijonov ljudi nakupuje s pomočjo navidezne resničnosti, od tega se jih 94-odstotkov strinja, da bodo tehnologijo navidezne resničnosti uporabljali tudi naslednje leto.

Z navidezno resničnostjo do nove sedežne garniture ali barve za lase

Švedski pohištveni gigant IKEA je izkoristil priložnost z mobilno aplikacijo IKEA Place, s katero si lahko uporabnik z navidezno resničnostjo enostavno ogleda njihove kose pohištva. Ko potrošnik izbere kos pohištva, mobilno napravo usmeri na želeno mesto, aplikacija pa ga s 3D modelom umesti v prostor. Tak način virtualnega nakupovanja potrošnikom omogoča, da se pred nakupom in brez fizičnega obiska trgovine lažje odločijo o svojem nakupu.


Priložnost je prepoznalo tudi kozmetično podjetje L’Oréal, ki je s pomočjo navidezne resničnosti predstavilo novo aplikacijo, ki kupcem omogoča, da s kamero svojega telefona simulirajo različne odtenke barve las. Uporaba je preprosta, in sicer potrošnik usmeri kamero mobilnega telefona v škatlo za barvo las, aplikacija pa nato samodejno identificira izdelek in barvo ter aktivira storitev virtualnega preizkušanja. Tako lahko stranke na spletu in v trgovinah uporabljajo tehnologijo, ki jim omogoča preizkušanje lepotnih izdelkov, preden jih kupijo.


Viri: Statista, Snapchat Global Report 2021, Architect Magazine, The Wall Street Journal


Preberite tudi, kakšne bodo mobilne aplikacije prihodnosti.